26 листопада 2021 року
23:37:14

Суспільство

Родзинка Дніпра, або В чому Тернопіль пасе задніх?

19.09.2017 06:37

«Дніпро –  новий щодня!» –  переконує гасло на яскравому , свіжому  тролейбусі.

З його технічними даними  на «розумній зупинці» біля цирку  нас знайомлять  представники  Дніпровської міської ради  –  директор департаменту  транспорту і транспортної інфраструктури Ігор Маковцев і директор комунального підприємства «ДніпроТрансКомплекс»  Михайло Семчук. І знову ми почули  слова «вперше в Україні», які стосувалися до багатьох факторів впродовж нашої поїздки  дніпропетровщиною.

Дніпро  став першим містом України, в якому всі ремонтні роботи на дорогах  відображаються  у спеціальному мобільному додатку, який є  частиною Google.Новинка  не лише підказує  дніпрянам, на яких саме вулицях працюють комунальники, а й радить, як краще прокласти свої маршрути. Ця  інтерактивна програма дає можливість постійно  відстежувати  стан руху.

У Дніпрі вулицями маршруту №14 курсують два єдині в Україні тролейбуси з автономним ходом. Їх вартість становить 15,6 млн грн. Як розповіли спеціалісти, тролейбуси здатні об’їжджати перешкоди на дорозі та берегти екологічний баланс. Це – перша нова транспортна  гілка, яка з’явилася на тролейбусній мапі міста за останні 25 років. Для України досвід використання таких тролейбусів є унікальним. В інших містах електротранспорт з автономним ходом застосовує дизельні генератори або здатен рухатися без електрики лише на невеликі відстані. Автономний хід цього тролейбуса, зібраного на  заводі «Південмаш» з  комплектуючих білоруського виробництва, забезпечують літій-іонні акумуляторні батареї. Їхня ємність сягає 100 ампер/годин. На живлення від електрики ці тролейбуси перемикаються натиском кнопки. Із увімкненою системою кондиціонування або опалення такий електротранспорт зможе подолати не менше, ніж 15 км. Акумулятори також здатні заряджатися під час руху або стоянки від наявної контактної мережі. У нових тролейбусах комфортну температуру можна регулювати як у кабіні водія, так і пасажирському салоні. Машини обладнані пандусами та спеціальними місцями для пасажирів із вадами опорно-рухомого апарату. Номер маршруту тут демонструється на електронному табло, а вбудований динамік, виведений назовні, допомагає особам із вадами зору не пропустити свою зупинку. Кожен тролейбус зможе перевозити загалом 107 пасажирів. Оплатити проїзд можна також і з мобільного телефона. Принцип простий – смартфон сканує QR-код, що розміщений у салоні транспорту. Переведення коштів здійснюватиметься через інтернет-банкінг. Нові тролейбуси мають плавний хід, добре набирають швидкість і маневрують.

Ігор Маковцев  наголосив: якщо тролейбуси будуть успішні в експлуатації, місто і надалі купуватиме їх у Південного машинобудівного заводу. Курсують тролейбуси лише місяць, до їх роботи придивляються. Головний тест на витривалість нові машини  пройдуть взимку, адже визначити максимальну продуктивність акумуляторів можна лише за мінусової температури. Очікують, що впродовж  року пасажиропотік тут сягне півмільйона пасажирів. Щороку у Дніпрі тролейбуси транспортують близько 35 млн пасажирів, понад 20 млн з яких – пільговики. Відкриття нових схем руху важливе, зокрема, для малозабезпечених прошарків населення. 

 Дніпряни задоволені новітнім тролейбусом, бо тепер буде простіше переїхати мостом через Дніпро, де нема тролейбусної мережі. Керівники міста  також оцінили  перевагу такого транспорту  у   використанні  його на маршрутах до віддалених районів, тепер  можна не  витрачати додаткові кошти на будівництво контактної мережі. 

І ще одна новинка в транспортній сфері  Дніпра. В цьому році вперше в Україні  тут  встановили 9 комплексів нового покоління «розумних зупинок».  Завдання цих майже рекреаційних зон для очікування громадського транспорту  – безпека і комфорт пасажирів. Захищеність в тому, що з боку проїжджої частини стоїть  закопана на два метри труба діаметром 35 см, виступає на півметрову висоту і слугує сміттяркою. Вона здатна зупинити машину  вагою в 2 тонни при швидкості  120-160 км/год. За американськими технологіями захищена і прохідна частина зупинки трьома відбійними   металевими стовпчиками метрової висоти. Біля них спеціальна шипована плитка з розміткою  для людей з вадами зору. Крім того, при зведенні комплексу  біля цирку, автори проекту врахували основні зауваження з експлуатації попередніх  зупинок. За словами спеціалістів, тут відвели більше вільного місця для пасажирів, задню стінку опустили нижче, щоб вона ефективніше захищала від вітру і бризок під час дощу, на даху встановили спеціальні відливи для води. Як сказав Михайло Семчук, будівництво незвичайного павільйону на зупинці «Цирк», де відбулася  наша зустріч , обійшлося в $15 тисяч, але з міського бюджету на неї не витратили жодної копійки. Цю зупинку обладнали за гроші приватного інвестора, який тепер розмістить тут свою торгову точку.

  • «Це інвестиційний кейс, який ми пропонуємо підприємцям, щоб вони вкладали кошти в розвиток міської інфраструктури, – розповів директор комунального підприємства «ДніпроТрансКомплекс». – При цьому, якщо інвестор бере одну таку зупинку, він повинен побудувати ще п’ять зупинок більш простого дизайну  в інших місцях»

Гарна умова, як на мене. 

Як і на інших «розумних» зупинках, тут працює безкоштовний wi-fi, є зарядна станція для мобільних гаджетів,  встановлена кош система обігріву з антивандальним захистом,  є  камери відеоспостереження, «тривожна кнопка» для виклику поліціянтів.  Зупинка обладнана електронним табло  з  годинником, термометром, розкладом  руху транспорту і своєю  назвою.

У найближчих планах чиновників – обладнати близько сотні подібних зупинкових комплексів.І ми знову скажемо, що це  буде вперше в Україні. Хай щастить дніпрянам  в усіх амбітних планах і починаннях !

Прес-тур «Досвід реформ по-дніпропетровськи: енергоефективність, децентралізація, електронне врядування», організований   Харківським прес-клубом в рамках проекту «Реформи в Україні очима журналістів регіональних медіа», дав можливість журналістам Тернопільської, Закарпатської, Волинської, Харківської областей  ознайомитися з передовим досвідом цього південного краю, побачити  втілення унікальних проектів не лише в Україні. 

Людмила Островська, заслужений журналіст України.

Читайте також:

Тернопільська журналістка про “символ децентралізації” та реформи по-дніпропетровськи (фото)

Сонячна електростанція та котельні на пелетах із відходів соняшника: чим ще вразила відому тернополянку Дніпропетровщина?

 

 

 


Календар
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Недавні записи
Мета