16 квітня 2021 року
14:16:41

Політика

У парламенті існує “потужне алкогольне лобі”?

25.03.2016 07:45

У парламенті існує “потужне алкогольне лобі”, яке об’єдналося з виробниками і медійниками, котрі втрачають кошти через обмеження реклами, щоб “проштовхнути” повернення реклами на алкоголь.

 

Про це 24 березня під час дискусії громадськості та експертів в Українському кризовому медіа-центрі щодо повернення реклами алкоголю на радіо і телебачення та у місцях продажу заявив нардеп від Тернопільщини, свободівець Михайло Головко. 

Dін навів статистику, що в Україні споживають 16,5 літрів на душу населення на рік, тобто Україна один з лідерів у світі за рівнем споживання алкоголю. А пиво – це є алкогольний продукт, який 99% молоді вперше спробували. Через пиво залучаються у першу чергу, підлітки і у подальшому вживають вже міцніші алкогольні вироби.

“Тому, прирівнявши пиво до чаю, молока, компоту, коли на нього не розповсюджуватимуться жодні обмеження, залучатиметься все більше “нової публіки” у вигляді молоді, щоб виробники збільшували свої прибутки. Якраз споживання алкоголю наносить великі збитки й шкоду економіці країні. І дуже абсурдно чути з боку виробників, що “от ви вбиваєте нашу галузь, забираєте робочі місця, насправді, все це є цинізм і брехня, адже кожна зароблена гривня з алкоголю наносить не менше ста гривень збитків через витрати на лікування, наслідки ДТП, виробничих травм і т.д.“, – наголосив він. 

 До речі, 15 березня 2016 року на сайті Бюро Всесвітньої організації охорони здоров’я опублікували звіт “Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді” (HBSC). У ньому йдеться про те, що показник споживання пива українськими підлітками у віці 15 років та слабоалкогольних напоїв знизився. Якщо раніше Україна посідала 2 місце серед європейських країн за рівнем споживання пива дітьми, то тепер ми перемістилися до другого десятку країн. Опитування, яке було проведено в Україні Українським Інститутом соціальних досліджень імені Олександра Яременка, наводить шокуючі статистичні дані: вживали алкоголь у віці 11 років і молодше 15% опитаних,  це шестикласники загальноосвітньої школи. Найбільш популярним напоєм серед учнів було названо пиво. І хоча б раз на тиждень його вживає 21%. Тож. на фоні економічної кризи та вжитих Україною заходів на законодавчому рівні, таких як підвищення акцизів, заборона реклами, виробники пива почали втрачати споживачів, а відповідно й мільйонні прибутки.

За словами Юлії Солохи, експерта Реанімаційного Пакету Реформ, координатора коаліції громадських організацій “За тверезу Україну”, депутати комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики та лобісти великих виробників пива намагаються “протягнути” законопроект 2971-д. Згідно із законопроектом пропонується надати можливість пивним компаніям 24 години на добу без будь-яких обмежень рекламувати свою продукцію. І цей законопроект члени податкового комітету ВРУ підтримали до другого читання, інформує uacrisis.org .

 

 

 

Архів новин
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Погода
Завантажуємо курси валют від minfin.com.ua