20 квітня 2021 року
20:22:47

Цікавинки

Нині – Магдалини, або Таємниця жінки, котра народила Ісусу доньку

04.08.2016 07:54

Ми знаємо її як блудницю, яку пробачив Ісус. Вона мила Його ноги сльозами та витерла своїм волоссям. Згідно з традиціями, робити таке могла тільки законна дружина.

 

Тож чимало вчених переконані – вона нею й була. Більше того, зазначають,  на момент страти чоловіка вона була вагітною і народила згодом дочка Сару, яка й поклала початок династії Меровінгів. 

Її звали Марія Магдалина. До речі, саме нині, 4 серпня, день пам’яті святої мироносиці Марії Магдалини.

Нові наукові дані розповідають, що Ісус не тільки був одруженим з нею, а й міг обрати проводирем свого вчення. То чому ж ми знаємо її як повію? Можливо, ця жінка просто жертва наклепів? Було проведено багато досліджень на цю тему. Серед них – цікавими та найбільш правдивими виглядають розвідки ВВС.

Історія Марії Магдалини тісно пов’язана із життям Ісуса Христа. Ця жінка відіграє найважливішу роль у найголовнішому епізоді Нового Заповіту.

Коли римляни розіп’яли Ісуса, вона стояла біля Нього всіляко підтримуючи Його. Магдалина першою побачила відкриту могилу Ісуса, – відповідно, була свідком його воскресіння. Чому ж у нашій свідомості та в пам’ятках мистецтва живе інша Марія? Пригадайте, її малюють, або напівоголеною, або відлюдницею, що кається в глушині. Як не крити – вона вигнанниця.

  • “Історія Марії – повії, пропащої та грішної жінки, яку було прощено, дуже важлива, – наголошує професор Карел Кінн, біблейський історик Гарвардського університету. Вона нас вчить, що кожен із нас буде прощений, як низько ми б не впали у своїх гріхах. Нові ж дослідження розбивають наш стереотип про Марію Магдалину. Ми навіть уявити не могли, що саме ця жінка стояла біля витоків, що змінили західний світ”.

Але про це – згодом…

Хто ж вона?

Із Біблії не можна дізнатися вік та соціальний статус Марії Магдалини. Але саме ім’я спонукає до міркувань. Вірогідно, вона була з міста Магдала. Таке справді існувало: воно згадується не тільки в Новому Заповіті, але й у поважних єврейських текстах. Це місто досі існує на березі Галілейського моря, за 200 кілометрів від Єрусалиму. Повна його назва – Магдала Тіріхія, що перекладається як “вежа соленої риби”. Очевидно, що місцеві жителі жили завдяки рибальству.

Якщо це так, то Марія швидше за все – продавала на ринку рибу, але аж ніяк не була повією. У Біблії, до речі, теж цього не сказано. Значить, таке висловлювання з’явилось з іншого джерела.

У єврейському тексті “Плач раба” розповідається про те, що Господь покарав місто Магдала за розпусту. Можливо, звідси й “розпусна” слава Марії. Та багато істориків схиляються до думки, що моральний занепад Магдали, міг бути викликаний великими податками, коли сім’я могла віддати доньку як платіж податку. Тоді не важко уявити, як Марія в таких умовах стала повією. Одначе, нагадую, реальних доказів цього нема.

Ще певні припущення можна висунути опираючись на її ім’я. Передусім, те, що вона була незаміжня, оскільки одружені жінки “носять” ім’я свого чоловіка. Дітей у неї не було і вдовою у Євангліях її не називали.

Нагадаємо, що дві тисячі років тому на незаміжніх жінок дивилися підозріло. Чому ж Магдалина не була одруженою? У Євангеліє від Луки написано, що Ісус зігнав сім бісів із неї. Отже, вона була одержима злим духом. Є й інша версія. Антропологи вважають, що у той час молоді жінки, інакше як божевіллям, не могли захиститись від посягань римських легіонерів. Якщо це так, тоді зрозуміло, чому Марія була незаміжня: таку жінку ніхто не брав заміж.

Якою б не була причина божевілля, у Євангеліє від Луки написано, що після вигнання бісів Марія долучилася до Ісуса.

Марія Магдалина – істинний послідовник Ісуса

Із написаного вище виходить, що Марія Магдалина не повією була, а дивною одинокою жінкою. Та Біблія не єдине джерело інформації. Знахідки давно забутих книг проливають інше світло на особистість Марії Магдалини.

У 1945 році у Наг Хаммаді, що в Південному Єгипті, двоє подорожніх знайшли керамічний глек, у якому знайшли древні книги на папірусі.

  • Ці знахідки не привернули такої уваги, як сувії з Мертвого моря, – зауважив Стефан Емелі, професор криптології Мюнхенського університету. – Вони розповідають про історію євреїв, а книга з Наг Хаммаді – про ранніх християн. Власне там були Євангеліє від Фоми, Євангеліє від Пилипа та Діяння Петра. У Біблію ці тексти не увійшли, бо розходяться із християнською доктриною, тому вважаються апокрифічними”.

У цих текстах говориться, що Ісус виокремлював серед інших учнів Марію Магдалину. Вона й розуміла краще Христа. Вона була Його ученицею.

У Євангеліє від Пилипа Марія Магдалина – ключова фігура, згадано, що Ісус цілував її в губи. Але це не означає, що у Марії Магдалини й Ісуса були “тілесні, фізичні, сексуальні” стосунки. Колись вважали: через поцілунок у губи передається тайна знання – це символ прийняття учення і божественних слів. Звідси – Марію Христос виділив з-поміж інших учнів.

Вона відповідала усім критеріям апостольства: була учнем Ісуса, слухала Його проповіді, бачила страту та воскресіння Ісуса, проповідувала істинну віру (написано в апокрифах). Одначе Новий Заповіт не називає Магдалину апостолом. Чому?..

Євангеліє від Марії Магдалини

У 1896 р. на Каїрському ринку німецький вчений знайшов книгу із папірусу. Це була Євангеліє від Марії, який теж вважають апокрифічним.

Євангеліє від Марії оповідає про події, які трапились після страти Христа. Про те, як учні боялися виконувати Його волю – проповідувати – тому що їхнього лідера за це стратили. І як Марія, сказала: “Не хвилюйтеся, він обіцяв, що буде з нами, аби захистити нас”. У Євангеліє від Пилипа Марія теж зображається як мудра жінка, вона відкриває учням слова Вчителя. Їй допомагає вести за собою людей – духовна зрілість. Власне тоді Петро почав вбачати у Марії суперницю.

Петро чи Марія?

Іронія полягає в тому, що саме Петра більшість вважається фундаментом церкви…

Після воскресіння Ісуса, з’явилися християнські общини: “спілкування” проходило у будинках родичів, знайомих – так поширювалася Вість Бога. Тоді ж і виникли чоловічі та жіночі ранні общини. У ІІ-ІІІ ст. між общинами почали з’являтися відмінності, особливо між тими, які очолювали жінки та чоловіки…

Євангеліє від Марії не згадується в інших християнських текстах. Але в цій історії дивне те, що ми навіть не підозрювали про існування такого тексту. Чому про Марію так мало говорить Біблія? Євангеліє від Марії заставляє нас задуматися над питанням чи всі учні розуміли Христа правильно. Марія Магдалина була апостолом серед апостолів, оскільки саме вона більше спілкувалася із Ісусом. Як же з’явилася зіпсута репутація?

Тепер повернімося до раньохристиянських общин. Для деяких із них Марія залишалася уособленням жінки-християнки. Вона протиставляє всіх жінок чоловікам. Учні-чоловіки часом хочуть виключити її зі своїх рядів. І їй доводиться захищати себе і всіх жінок. Її головний опонент серед чоловіків – Петро. Він конфліктує з Марією. Є багато раньохристиянських текстів, які описують їхню ворожнечу.

Через деякий час Петро та його ідея (міркування, світогляд, бачення Церкви), зайняли основне місце в церкві, яка намагалася применшити роль Марії. Церква набувала законного статусу і жінок витісняли з неї.

Що ж з  Марією? Вона стала жертвою боротьби за владу. Про неї писали переможці-чоловіки. До ІV-V ст. навіть уявити жінку-лідером вважалося єрессю. Жінка не могла такою бути. Образ Марії Магдалини став проблемою, адже з його допомогою можна було виправдати лідерство жінки.

Керівники нової Римської церкви не могли прийняти такої ситуації. Марію Магдалину вирішили “знищити”, паплюжачи її історію. Церква вирішила обмежити навчання рамками Біблії, викинувши звідти “зайве”. Книга із Наг Хамматі та Євангеліє від Марії Магдалини були зайвими. Церква заборонила ці книги у ІV-V ст., тому їх намагалися, або заховати, або знищити.

Заховати тексти – півсправи. У Новому Заповіті Марія Магдалина названа – ученицею Христа. Тому їй треба було терміново знайти нову роль. Їй вигадали нове минуле. Так вона стала блудницею.

Жінку-лідера легко очорнити та спаплюжити назвавши її повією. Пізніше Католицька церква оголосила Марію Магдалину святою, але вона залишилася святою, яка кається. Лише у 1969 році Католицька церква визнала, що на Марію Магдалину звели наклеп. Її перестали вважати каючоюся святою, але більшість досі вважає її повією.

Джерело 

 

 

 

 

 

Архів новин
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Погода
Завантажуємо курси валют від minfin.com.ua